Let's Grab the Offer!!!!

Monday, June 20, 2011

TV3 Hari bapa paling menyedihkan

korang tengok tak berita tv3 tadi...ni la accident yang aku cakap kat entry Rakam gambar mayat tadi...kalau korang tengok.....korang pun nampakkan...de yang sibuk ngah rakam gambar mayat tu.....sangat tak sopan.....ape yang aku dengar...ade jugak 2 orang lain yang terlibat sama....sorang wanita yang bawak kereta kancil...dan sorang lagi pak cik naik motor...salah sorang mangsa yang meninggal tu...keluar lepas sambut hari bapa kat rumah die...katanye motor mangsa tu tergesel dengan motor pak cik yang lalu kat situ dan terjatuh kat tengah jalan...lepas tu....mangsa kene langgar pulak dengan kereta kancil dan terseret....mungkin jarak kereta kancil tu dekat la agaknya...tak sempat nak mengelak...Allahhualam...tu yang aku dengar la....

aku tak dapat nak bayangkan macam mane perasaan wanita yang bawak kereta kancil tu....sebab aku pernah ade pengalaman terlanggar kucing aku sendiri...tu pown aku da tak boleh nak keluar dari kereta....suruh adik aku je tengokkan.....MasyaAllah...papepun...untuk semua yang terlibat.....semoga mereka tabah dan kuat semangat....jadikan kejadian ini satu pengajaran dan pedoman untuk kita semua...

kepada korang-korang...jangan lupe...kalau bawak motor...pakai helmet tao....dan kita semua...jadilah pemandu yang berhemah.....tak kire kita bawak motor atau kereta...sentiasa berhati-hati dan berwaspada dengan pemandu-pemandu lain disekeliling kita.....jangan memandu ikut perasaan...dan kepada bapa-bapa dan ibu-ibu....pantau la anak-anak anda...... insyaAllah... kita hanya mampu merancang...Allah yang menentukan semua....setiap kejadiannya pasti ada sebab dan hikmahnya untuk kita.....=D

Photobucket

2 comments:

ziraziz said...

jadilah pengguna jalan raya yg berhemah... ;)

..nEiL.. said...

insyaAllah kak ngah...sme2 la kita..=D